Pages

Mutiara Kata

~ Handsome n Beauties

Tuesday, October 27, 2009

Nasi Daun Pisang



Kali ni restoran mamak di sekitar Kuantan pula jadi pilihan.
Hidangan daun pisang.
Awalnya pasang niat x nak makan, ttp bila melangkah masuk je hati udah tergoda.
Daun pisang pon nmpk sedap...hehe

Selalunya nasi putih yg akan dihidangkan ats daun pisang.
Ada plak yg minta nasi beriyani dihidangkan dlm daun pisang.
Salah konsep plakkan.
Agak2nya sape tu...


Ginila hidangan nasi daun pisang itu. Amacam...nmpk cam sedap tak?
Lauk yg tersusun dlm piring itu dikongsi bersama.
Keseluruhannya sgt puas hati.
Sedap & kenyangnya hingga keesokan pgnya.

Udah makan, tak boleh dibiarkan daun tu terbuka begitu saja.
Hendaklah ditutup seperti gmbr tersebut di atas.
Ia mempunyai maksudnya yg tersendiri.
Jika kita tutup ke arah kita, tandanya kita sgt suka makanan tersebut & akn dtg lagi.
Jika kita tutup ke arah ats pula ia bermaksud lain. Hanya sesuai dilakukan bila makan di rumah yg ditimpa kemalangan @ kematian. Utk elakkan nasib malang menimpa.
So..jgn salah tutup pula bila gi mkn di restoran ye.


Kena buat projek tanam pisang la lepas ni.
Bila tamu datang hidangkan dlm daun pisang je.
X yah susah2 beli Noritake...

1 comment:

フー said...

cambest jer,
boleh la try makan atas daun kat umah