Pages

Mutiara Kata

~ Handsome n Beauties

Saturday, September 25, 2010

~Filem Magika


~Apa kau buat di sini budak.. tahu tak erti marbahaya....


2 hari lepas aku gi mnonton cerita ni di ECM, Kuantan.
bole la bg 4/5
filem bercorak muzikal dongeng rakyat ni x boring utk di tonton bersama keluarga mahu pun kawan2
lagu2 dlm filem ni memang kena..sampaikan kita rasa nak nyanyi bersama
haa..satu yg aku yg aku perasan, pelakon dalam crita ni setia dgn baju yg sama dr awal hingga akhir.. hehe..
save budget dah dr segi tukar2 bj kan..

antara cerita dogeng rakyat yg di ketengahkan dlm Magika seperti Badang, Nenek Kebayan, Puteri Gunung Ledang, Bunian, Pak pander, Pokok Bersaudara, Bawang Putih Bawang Merah, Awang Kenit, Mahsuri, Lembing Awang Pulang Ke Dayang, Nujum Pak Belalang, Hang Tuah dan banyak lagi.

mungkin filem ni nmpk hidup di sbbkan oleh pelakon & penyanyi yg hebat2 blaka
part kak ziana sebagai nenek kebayan jelita..memang kelas! sungguh menghiburkan
part ning baizura yg bersedih krn nak kembali muda ( adoyaiii..rasa cam hodoh bebenor mukanya ms ni)
part sabri yunus dgn lawaknya yg slamba & reaksi wajahnya yg lucu
part mawi sebagai badang..hmm..(aku rs dia ni sesuai jd penyanyi je kot) jgn mare ye peminat2 mawi di luar sana.. hehe..
part adibah nor, senario, pak nil, raja azura, dll sumenya x mengecewakan..hehe..
aku suka sgt pd part m nasir
yg jd penunggu jambatan
dgn lagunya " mahu ke mana kamu bertiga..jgn sampai bangunkan naga.."
yg akhirnya dia sendiri bertukar menjadi naga, memang mantap!

kalau korang rasa nak hiburan ringan dan santai
p la tgk filem muzikal dongeng rakyat ni ye

jom kita tgk tailer filem ni



tahniah pada KRU ats kreativiti menghasilkan filem muzikal dongeng rakyat
sekurang-kurangnya dongeng rakyat x lah ditelan zaman begitu saja.

5 comments:

Hana_Hide said...

kalau dah ada org komen bagus kena tgk ni...biasanya kureng skt tgk cite Melayu ni

~Insan Biasa~ said...

bestttttttnyerrrrrrr...

Ticer Syah said...

mcm bes..tp tgk mawi jd ptus selera lak..kekekke..jgn marah karatz mawi..kakkaka

sarah-najwan said...

jia..ko jaga anok akak bole???akak nak gi tgk magika nih..ngeh3

Kokoro said...

hana: gi la tgk..ari tu p dgn ika, ana & k.aiza

insan biasa : best utk ilangkan tensen

ticer: bolela..kiki..aku pon rasa mawi kurang sket dlm lakonn nih..

sarah: oo..nak dating eh..
nnti mek sarah melalak..tak tau nak wat pe..