Pages

Mutiara Kata

~ Handsome n Beauties

Saturday, November 6, 2010

~Santau & Rawatannya

Assalamualaikum / Konnichiwa...
Santai ptg2 ni sambil menonton Al Kulliyah.
Lama dah tak.Tajuk ptg ni ubat hati. Memang best.
Terpaku terus dpn tv.
Apa yg ustaz cakap td rasanya mcm nak tulis semua di sini. =)
Tapi hati lebih tertarik pada isu Santau & Rawatannya.
Sana-sini skrg ni asyik dgr org sakit kerana santau.
W/pun kita ni berada dm zmn millenium tapi hal2 ghaib ni tak boleh pandang sebelah mata je.
Kerana sudah termaktub dalam Al Quran yg syaitan dan jin akan berusaha utk menyesatkan manusia hingga hr kiamat.
                                         
TANDA-TANDA SANTAU

~batuk berpanjangan
~kulit bibir pecah
~mata merah
~nafas berbau
~berdebar tanpa sebab
~penyakit kulit (bernanah & kanser)
~mimpi jatuh dari tempat tinggi
~mimpi benda-benda tajam
~mimpi berada di tempat kotor

* mimpi ular@binatang menakutkn/susukan bayi/bahan2 miang jg termasuk dlm tanda2nya

klik gmbr utk besarkan
بِسـمِ اللهِ الذي لا يَضُـرُّ مَعَ اسمِـهِ شَيءٌ في الأرْضِ وَلا في السّمـاءِ وَهـوَ السّمـيعُ العَلـيم
Semoga memberi manfaat pd semua.
Jya Mata Ne....

5 comments:

si biskut said...

bahaya santau2 nie..lebih baik mati dari terseksa..

Jia Sensei said...

kalo terus mati takpe..kalo terseksa dulu sbm mati sian juga kan

Suara Kalbu said...

Dulu ida tak caya hal santau-santau ni tau Jia tapi bila kena kat kakak sendiri depan mata, barulah percaya. Jahatnya manusia ada sifat iri hati ni kan ?

Jia Sensei said...

Zaman sekarang ni mcm2 cara org gunakan utk jatuhkan org so kita kena ada benteng diri.
kemajuan hidup x bermakna benda2 mcm ni lenyap.
Kena sentiasa berdoakan supaya kita dlindungi dr kejahatan jin, syaitan dan manusia. ;)

miss chekleen said...

chekleen pun tgk gak...bestkan ustaz tu siap berlagu lag..hehe
ha ah,santau ni takot betul...tapi kita minta perlindungan dari Allah atas segalanya...