Pages

Mutiara Kata

~ Handsome n Beauties

Monday, November 22, 2010

~ tragedi kereta terbakar


Sehari sebelum raya, bertolak balik dari Kuantan ke Seremban.
Memilih untuk ikut muazam, selain tak ada tol, perjlnn dekat dan yg penting mata rasa sejuk tgk pemndangan kg dan kehijauan alam.
Untuk perjalanan kali ni hati terdetik nak bawa bwh 100 je.
Selalunya berdesup x hengat... ;)
Panas terik, mendung, hujan lebat, gerimis dan panas semula ~fenomena alam yg sgt setia mengiringi perjalananku.

Ada hikmah rupanya perjalananku pd kali ni..
Sedang tenang memandu tiba2 keta depan bg signal lampu tinggi.
Emm.. hati terdetik ..ada road block kat depan dlm hujan gerimis ni kot..
Masyaallah.. rupanya ada kemalangan kereta antara honda dan proton saga
Di kawasan Serting berhampiran Kg Geddes.

Pertama kaliku lihat depan mata kereta terbakar..
So terus snap pic guna mr nikon yg setia di sisi...
Rasanya msh br berlaku. Ramai yg tgk dr jauh je.
Kasihan juga pada tuan punya kenderaan..
Musibah yg berlaku ada hikmah yg kita tak tahu..

Pas tgk tu terus bw 70 je..risau plak..
Kemalangan berlaku tak kira masakan..
Kena sentiasa berdoa dan memohon pada tuhan agar dipelihara dalam prjalanan dan selamat tiba.

Alhamdulillah, akhirnya slmt tiba di Seremban.
Tq pada my hero. Yg sgt setia menemaniku & membawaku ke mana shj tanpa ragam.

6 comments:

Hana_Hide said...

Berhati-hati memandu ye cik kak lebih2 lagi kalau berseorangan...

sarah-najwan said...

alhamdulillah..akak terpana jap baca tq my hero..vios awak la tu...

Suara Kalbu said...

Jia...

MIndu ler nak ngeteh dgn awak. Alhamdulillah selamat sampai. Takut tengok accident ni. Seriau bulu roma

mYeQa said...

teruknye. nape leyh tbakar sis?

h.zulka said...

hi bro...
nice post
if you want
get my collection reference at
UNAND's REPOSITORY

Qassim said...

Creating a good blog and also maintaining it is the real challenge
QU-IT & QU