Pages

Mutiara Kata

~ Handsome n Beauties

Friday, February 25, 2011

~cerita lucu form 1 SBPIK 2011

credit 2 http://techtchr2.blogspot.com/

Cerita 1

Satu hari di dalam kelas waktu pelajaran matematik.sedang berlangsung.
Seorang pelajar pergi kehadapan meneliti jadual waktu yg tertera nama guru dan subjek yg diajar sambil menoleh2 pd guru yg sdg mengajar.

Cikgu      : Haa nazmi(bkn nm sebenar)..kenapa tu..?

Pelajar A : Cikgu.....ermm...nama cikgu Pn R kan..?

Cikgu      : Ye saya..kenapa nazmi?

Pelajar A : cikgu ajar addmathkan...

Cikgu      : Ye betull...

Pelajar A : Kalau macam tu skrg ni kita org belajar addmath la ye...

Cikgu      : laaa..bukan...(menerangkan smbl gelak...)

*Kebetulan tahun ni pertama kali Cikgu R yg sememangnya cikgu addmath mengajar subjek matematik men rendah bg menggantikan guru yg sdg cuti bersalin.

*****************************     

Cerita 2

Masih lg d kelas yg sama dengan watak yg sama tapi pd waktu berlainan.
Nazmi (bkn nm sebenar) sdg termenung dengan seriusnya.

Cikgu       : Eh..kenapa termenung ni....

Pelajar A  : Erm..tengah pikir ttg hp ni. Masa taklimat pel br hari tu, Ust J kt pelajar dibenarkan membawa hp ke sekolah..tapi hanya hp besar yg boleh baling anjing tu je la.
Kat umah,ayah saya ada hp tu tapi dah tak boleh guna dah. ni tgh pikir kalo betulkan mesti saya
boleh bawa hp tu, kan cikgu....?

Cikgu terus tergelak.....

~mcm2 ragam form 1 ni.. slalu buat org ketawa je
 

3 comments:

sarah-najwan said...

budak kelas awk eh jia...hehe..

*hrp awk da bg kat anas ketas utk shikin yer..lalala..tenkiuttt

Jia Sensei said...

kelas 1 ana..
saya da bg ikin. =)

Nur Ezzat said...

biase la tu budak form 1..
macam2 ragam ado..